Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze
Klečka, Jan ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé diplomové práce "Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze" Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou organizace veřejné správy v hlavním městě Praze. Důvodem, který autora vedl k výběru tohoto tématu je, že je zde velmi málo právníků, kteří by ve svých statích nebo článcích věnovali hlavnímu městu Praze víc než jen pár vět. Proto toto téma není probádáno tak, jako například organizace veřejné správy v obcích nebo krajích v České republice. Cílem práce je projít informace z právních předpisů, soudních rozhodnutí a právní vědy a na jejich základě poskytnout souborný pohled na platné právní předpisy, které upravují organizaci veřejné správy v hlavním městě Praze. Autor k popisu některých pramenů připojuje své hodnocení. V práci nejprve nalezneme teoretický úvod do této problematiky a stručné shrnutí historického vývoje hlavního města Prahy. Informace zde obsažené jsou dále využívány v následujících kapitolách. Hlavní část práce je však v kapitolách 5 a 6. V páté kapitole nalezneme popis právních předpisů upravujících tuto problematiku od roku 1850. Výběr tohoto roku není náhodný. Do tohoto roku datujeme počátek samosprávy v hlavním městě Praze. Šestá kapitola se věnuje orgánům hlavního města Prahy a jednotlivých městských částí. Autor klade důraz zejména na platný zákon č. 131/2000...
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...
Zjištění názoru dětí staršího školního věku na zdraví, pohyb a sport ve městech s rozdílným počtem obyvatel.
Pádecký, Pavel ; Kovářová, Lenka (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Zjištění názorů dětí staršího školního věku na zdraví, pohyb a sport ve městech s rozdílným počtem obyvatel. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry se dnešní děti věnují sportu, zda je rodiče v pohybu podporují a také, jak se liší pohybový vývoj dětí v menším městě v porovnání s hlavním městem, kde je možnost sportovního vyžití značně rozdílná. Zjišťujeme také, jaký vliv má rodina, škola, televize, okolí a aktivity, které děti provozují. Práce navazuje na bakalářskou práci s názvem: "Zjištění názoru dětí staršího školního věku na zdraví, pohyb a sport na gymnáziu v Sušici." Metody: V práci je využita metoda obsahové analýzy pro práci s literaturou. Obsahová syntéza pro spojování a navazování získaných poznatků. Dále je použito dotazníkové šetření pro sběr a získání dat podpořené neinvazivní metodou měření, která zahrnuje antropologické měření tělesné výšky a hmotnosti. Statistické metody a v závěru poté metoda komparativní, která je použita při hodnocení a porovnávání závěrečných dat. Výsledky: Na základě dotazníkového šetření jsme došli k závěru, že děti mají správné znalosti vztahující se ke zdraví, pohybu a sportu, i když se v některých případech výrazněji lišily mezi dětmi v Praze a v Sušici. Na základě aplikované metody měření jsme došli k závěru, že většina dětí jak v...
Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze
Klečka, Jan ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé diplomové práce "Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze" Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou organizace veřejné správy v hlavním městě Praze. Důvodem, který autora vedl k výběru tohoto tématu je, že je zde velmi málo právníků, kteří by ve svých statích nebo článcích věnovali hlavnímu městu Praze víc než jen pár vět. Proto toto téma není probádáno tak, jako například organizace veřejné správy v obcích nebo krajích v České republice. Cílem práce je projít informace z právních předpisů, soudních rozhodnutí a právní vědy a na jejich základě poskytnout souborný pohled na platné právní předpisy, které upravují organizaci veřejné správy v hlavním městě Praze. Autor k popisu některých pramenů připojuje své hodnocení. V práci nejprve nalezneme teoretický úvod do této problematiky a stručné shrnutí historického vývoje hlavního města Prahy. Informace zde obsažené jsou dále využívány v následujících kapitolách. Hlavní část práce je však v kapitolách 5 a 6. V páté kapitole nalezneme popis právních předpisů upravujících tuto problematiku od roku 1850. Výběr tohoto roku není náhodný. Do tohoto roku datujeme počátek samosprávy v hlavním městě Praze. Šestá kapitola se věnuje orgánům hlavního města Prahy a jednotlivých městských částí. Autor klade důraz zejména na platný zákon č. 131/2000...
Hodnocení datových zdrojů a změn využití krajiny Prahy a okolí
Šmausová, Barbora ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Janoušek, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je porovnat používané datové sady land use/land cover co se týče jejich obsahu a především analyzovat jejich klasifikační systémy. Práce je zaměřená na území hlavního města Prahy a na jeho okolí. Použitá data jsou v práci podrobně popsána a charakterizována. Bylo provedeno hodnocení dostupných datových sad na obecné úrovni a to zejména se zaměřením na jejich klasifikační systémy. Pro další práce bylo zvoleno modelové území obsahující čtyři katastrální území (Čestlice, Křeslice, Průhonice, Újezd u Průhonic). V modelovém území byla provedena analýza dat, která byla zaměřena na porovnání klasifikačních systémů pomocí prostorových překryvů, stavových a změnových map. Výsledná syntéza byla provedena na základě obecného hodnocení a analýz prováděných pro modelové území. Výsledky práce odpovídají na základní cíle práce a snaží se popsat základní poznatky o rozdílných a shodných parametrech zkoumaných datových sad. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.